
Twee keer feest bij De Hypotheker in Heerhugowaard
Geplaatst op: 8 mei 2023
Binnenkort is het tijd voor een feestje bij De Hypotheker in Heerhugowaard. Werknemers van het eerste uur René Groot en Frank Kamermans zijn (respectievelijk) bijna 30 jaar en 25 jaar in dienst. Tijd om deze jubilarissen te vragen wat hun werk zo bijzonder maakt.
Hoe het begon
“Voor mij begon het allemaal in 1993 bij een vestiging van hypotheekverstrekker De Groot Adviescombinatie in Obdam”, begint René. “Ons kantoortje zat naast kapper Cor en als ik dan in mijn pauze even buiten stond sprak ik allemaal mensen uit het dorp. In die tijd kon je nog niks opzoeken op internet, dus iedereen die een vraag had kwam even langs. Daar leerde je de mensen wel door kennen. Jaren later kwam Frank er ook bij.
“René heeft mij toen zelfs nog opgeleid”, vertelt Frank lachend verder. “Ik heb daar veel on the job geleerd. Nog geen twee jaar later verhuisde ik naar een nieuwe vestiging in Broek op Langedijk, René bleef in Obdam. Zo hebben we nog een tijdje op verschillende vestigingen gewerkt tot we elkaar in Heerhugowaard weer tegenkwamen”.
Overname door Van ’t Riet en De Hypotheker
In 2012 werd het bedrijf overgenomen door Jan Dirk van ’t Riet, nu eigenaar van Van ’t Riet De-Makelaar. Door de overname werd het werk weer gecentreerd en een paar jaar later verhuisde Frank en René met de rest van de hypotheekafdeling als onderdeel van De Hypotheker naar de Gildestraat 1 in Heerhugowaard. “Ik vind het prettig om voor De Hypotheker te werken”, vertelt Frank. “De Hypotheker bestaat landelijk uit bijna 180 vestigingen, maar hier in Heerhugowaard voelt het allemaal nog klein en persoonlijk”.
“Ik bouw graag een band op met mijn klanten en ik vind het daarom belangrijk dat ik ze echt passend, integer advies kan geven. Door het grote netwerk van De Hypotheker kan ik alle aanbieders vergelijken en echt de beste voor mijn klanten kiezen. Dat werkt prettig”.
“Het werk is voor mij ook veel meer dan even een hypotheek verstrekken of oversluiten” vult René aan. “Ik probeer me steeds te verplaatsen in de klant; wat is er nodig, wat is er mogelijk. Ik bouw op die manier echt een relatie op met mijn klanten en leef oprecht met ze mee. Als iets niet lukt dan zit ik daar zelf ook mee, ik kan daar echt van wakker liggen. Ik denk dat mijn klanten daarom ook vaak terugkomen als er iets in hun situatie is veranderd”.
“Er zijn zelfs klanten die ik heb geholpen bij het kopen van hun eerste huis, die nu terugkomen om hun hypotheek aan te passen omdat ze met pensioen gaan. Van bijna al mijn klanten weet ik de namen nog. Dit werk is voor mij zoveel meer dan een baan. En het fijne aan werken bij De Hypotheker is dat ik hier de ruimte krijg om die extra tijd te investeren in mijn klanten. Het opbouwen van een echte, oprechte klantrelatie is gewoon ontzettend belangrijk en bij De Hypotheker begrijpen ze dat”.
Hypotheekadvies en makelaardij onder 1 dak
“Het is zo makkelijk om alles onder één dak te hebben, niet alleen voor mij maar juist ook voor mijn klanten. Dat geeft mij echt het gevoel dat ik op meerdere manieren een positieve bijdragen kan leveren aan een proces dat voor veel klanten toch een beetje spannend is. Dat maakt dit werk voor mij erg waardevol”.